Krik krak, de truck die brak... - Reisverslag uit Saint-Louis, Senegal van Sanuelya Loenhout - WaarBenJij.nu Krik krak, de truck die brak... - Reisverslag uit Saint-Louis, Senegal van Sanuelya Loenhout - WaarBenJij.nu

Krik krak, de truck die brak...

Door: Sanuelya

Blijf op de hoogte en volg Sanuelya

10 December 2012 | Senegal, Saint-Louis

Hop hop, van al Mauritanië woestijnzand, naar Senegals zandstrand! En dan is much better!!!

Klein probleempje, de laatste kilometers in Mauritanië waren niet zo best voor de truck... Knal boem iets onde tegen weet ik veel wat precies, maar begrijp dat de ventilator naar de knoppen is en de radiator een groot gat heeft... Niet handig en dat met gerepareerd worden. Als het goed is is er een ventilator onderweg naar Dakar vanuit Tanzania, hoofdkantoor en onze chauffeur is onderweg naar Dakar met de radiator om 'm te laten fixen. Fingers crossed! Hopelijk duur het niet lang meer.

Klein probleempje weer voor de Aussies en Kiwi's... Hun Senegal visum is maar 5 dagen geldig... En we zitte hier nog wel ff. Dus.. Proberen de visa in Dakar te verlengen. Maar... Connecties in Afrika kunnen een hoop doen (als je maar betaald en dus de juiste mensen kent) dus op naar een of andere instantie en ja hoor! Eigenaar van de camping mee, Babbel de babbel met zijn vriend die daar werkt, briefjes geschreven, stukken op de post naar Dakar en hoppa, gefixt! Nieuwe officiële stempels voor visa zien ze waarschijnlijk nooit voordat we het land uit zijn, maar zo schijnt dat hier te gaan... Prima :)

We zitten nu in Saint-Louis, vlak over de grens met Mauritanië.
Super leuk hier hoor ik Saints-Louis... We zitten op camping Zebrabar, gerund door 2 Oostenrijkers met hun gezinnetje en het is prachtig! Ons tentje opgezet aan het strand van de rivier. De rivier oversteken met een kano, bosje doorlopen en je bent op een prachtig strand! En dat is wel even anders dan europeesche standjes, want hier NIEMAND! En de Senegalese mensen zijn super vriendelijk! Super mooi land tot nu toe, dus echt een aanrader! Maar... Vooralsnog hoop ik dat ze even opschieten met de truck maken, want anders komen wat mensen, oa ikzelf, in de problemen met onze Ghana visa die anders verloopt voordat we er zijn... En moeten we ook weer mensen zoeken die mensen kennen om onze Ghana visa te verlengen... Hopelijk komt alles goed, wordt vervolg ;)

Voorlopig nog genieten van het strand, beetje bruin bakken (ik doe mn best ;) ) kanoën en kokkels vangen bij laag water en ze opeten, super lekker! En even lekker hangen en niets doen is ook wel eens lekker, was het bijna verleerd ;)

Lieve mensen, super leuk om jullie reacties te lezen :) hopelijk rijden we hier snel weer verder en zal proberen in Guinea weer en verhaaltje te schrijven :) foto's volgen op Facebook, internet is niet zo snel :)